Plany rozwojowe transportu intermodalnego w Polsce

  • piątek, 3 stycznia, 2020 4:04 PM
  • 0 Comment
  • 245 Views

Plany rozwojowe transportu intermodalnego w Polsce

Transport intermodalny jest coraz popularniejszy wśród transportowców. Funkcjonuje on w taki sposób, że dostawa ładunku jest wykonywana kilkoma różnymi sposobami, ale całość ma się odbyć w sposób sprawny i wygodny dla odbiorcy końcowego. Plany rozwojowe transportu multimodalnego w naszym krajuRozwój tego właśnie transportu to jeden z priorytetów jakie ma Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, co można było wywnioskować po liście, jaki skierowany został do uczestników zorganizowanego w Gdańsku IV Forum Transportu Intermodalnego. Jednym z podstawowych założeń, które podjęto jest osiągnięcie w roku 2020 udziału transportu w wysokości 6 procent w całości transportu kolejowego. Jest szacowane, że aktualnie poziom ten będzie wynosił niecałe pięć, jednak dynamiczny wzrost może dawać duże nadzieje na to, że powyższy cel uda się osiągnąć. W chwili obecnej rynek transportu intermodalnego jest już dość stabilny, lecz jego rozwój cały czas trwa. Nadal lideruje PKP Cardio, z udziałem wysokości rzędu 50%, ale DB Schenker Rail Polska SA oraz Lotos Polska cały czas zyskują nowych zleceniodawców.

Ażeby jednak powyższe cele zostały osiągnięte potrzebne jest nie tylko odpowiednie zainteresowanie klientów, ale też odpowiedniej jakości infrastruktura. Z tego też powodu w planach na najbliższe lata zostało umieszczonych dużo inwestycji które się wiążą z modernizacją i rozbudową systemu kolei. Zgodnie z z zamierzeniami Krajowego Planu kolejowego, jaki został przyjęty we wrześniu minionego roku, przez najbliższe siedem lat planowane jest przeznaczenie około siedemdziesięciu miliardów, z czego 2/3 będzie pochodzić z unijnych funduszy. To w tym roku właśnie jest planowane ukończenie prac związanych z zabudową wszystkich ważnych fragmentów szlaków transportowych, dzięki czemu powstać powinna spójna sieć o wysokich parametrach technicznych. Oprócz tego sporo pieniędzy jest dedykowane na budowę i wyposażenie centrów logistycznych oraz terminali, a także na nowy tabor. Jest również w planach zmniejszenie stawek za korzystanie z kolejowych sieci dla przewoźników oferujących transporty intermodalne, po realizacji koniecznych zmian w przepisach byłoby to jak najbardziej możliwe.

Inne wpisy na temat motoryzacji:

About the author