Duży spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Porcie w Gdyni

  • piątek, 3 stycznia, 2020 4:03 PM
  • 0 Comment
  • 320 Views

Duży spadek ilości obsługiwanych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spory spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w GdyniGdyński Port z uwagi na położony po sąsiedzku port DTC nie ma niestety lekko. Zwłaszcza że jego konkurent postawił bardzo wysokie wymagania, w w minionych latach wiele zainwestował, i to wszystko sprawiło, że pewna grupa klientów zdecydowała się na zmianę. Taką sytuację bardzo dobrze będą pokazywać liczby. W roku 2015 na terenie terminala przeładowano o około 120 tysięcy mniej jednostek kontenerowych w nawiązaniu do poprzedniego roku, co daje w efekcie blisko 25 procent spadków. Duże spadki miał także terminal GCT Gdynia, z kolei w nim było to na poziomie niecałych dwunastu procent. Widać więc bardzo dobrze, że niestety Gdynia została trochę w tyle jeśli się ją porówna z pobliskim Gdańskiem. Podczas minionego roku paru dużych, światowych graczy zdecydowało się na współpracę z DCT, także nowi przewoźnicy którzy zaczynają wysyłki kontenerów do naszego kraju wybierają raczej Gdańsk. Wiadomo, że konkurencja jest ważną rzeczą, zwłaszcza jeżeli porty leżą obok siebie, lecz zaczynają się pojawiać głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Istotny wpływ na aktualną sytuację Portu w Gdyni mają spóźnione projekty umożliwiające obsługę jednostek o największym załadunku. Jak na razie nie zwiększono głębokości kanału, co przyczynia się do tego, że niemożliwe jest obsłużenie największych kontenerowców, pomimo tego że portowa infrastruktura może na to pozwolić. To był podstawowy powód przejścia grupy największych armatorów do portu w Gdańsku, ponieważ ich jednostki po prostu nie mogły dopłynąć pod terminal ze względu na zbyt płytkie trasy. Poza tym na taki stan rzeczy nałożył się krach tranzytowy z Rosją i znaczne spowolnienie gospodarki w Chinach, i w efekcie statystyki były takie jakie były. Portowe władze mają nadzieję, że kolejny rok przyniesie jednak znaczne odbicie. Udało się bowiem dokończyć kilka trwających od trzech lat projektów, jakie miały przygotować terminale na bezpośrednie przyjmowanie dużych jednostek. Znaczącemu powiększeniu i modernizacji uległ park maszynowy, unowocześniono również place składowe i zaprojektowano odpowiednie programy informatyczne które mają pomagać w zarządzaniu całym portem.

Inne wpisy na temat motoryzacji:

About the author